Kodėl keleiviniuose lėktuvuose nelaimės atveju nėra parašiutų?

Ar kada nors skrendant komercinėmis oro linijomis bei klausant eilinį lėktuvo stiuardų saugumo instruktažą jums kilo mintis – o kodėl lėktuvuose nėra parašiutų? Logiškai mąstant, turint parašiutus ir lėktuvui susidūrus su problemomis, visi galėtų išsigėlbėti. Vis dėlto taip nėra, šią mintį kaipmat dekonstruoja profesionalus parašiutizmo instruktorius Ethan Gregerson.

Anot jo, yra trys pagrindinės priežastys, kodėl keleiviniuose lėktuvuose nėra parašiutų.

Pirmoji, ir bene svarbiausia, priežastis yra ta, kad jūs paprasčiausiai nepajėgtumėte atidaryti skrendančio lėktuvo durų. Dėl lėktuve esančio žemo oro slėgio durims iš vidaus atverti prireiktų maždaug 4500 kg. jėgos.

Antra priežastis – svoris. Vienas parašiutas sveria apie 14 kilogramų. Tad įsivaizduokime, jei parašiutus reikėtų gabenti visiems 248 į Boeing 787 lėktuvą telpantiems keleiviams, tokiu atveju lėktuvas pasunkėtų maždaug pusketvirtos tonos. O tai reikštų, kad keleiviai su savimi galėtų pasiimti gerokai mažiau bagažo, arba už jį tektų mokėti didelius pinigus. O to turbūt nenori niekas.

Trečioji priežastis yra ta, kad net jei lėktuve ir būtų parašiutai. Net jei teoriškai ir pavyktų atidaryti duris, kritiniu atveju niekas nemokėtų jais naudotis. Jau dabar įgulai atliekant eilinį instruktažą jo klausosi vos vienas kitas keleivis, o pasirodžius deguonies kaukėms jas stresinėje situacijoje taisyklingai užsideda retas keleivis. Negana to, iššokus iš lėktuvo 10 kilometrų aukštyje mus pasitiktų 40-50 laipsnių žemiau nulio temperatūra. Tad tektų išgyventi ne tik šuolį iš lėktuvo, bet ir stingdantį šaltį bei deguonies trūkumą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *