Įsivaizduokite, susiruošėte išsvajotai, visus metus planuotai kelionei. Skrydis sklandus, nuotaika puiki, tačiau nusileidus jus pasitinka nemaloni staigmena – jūsų bagažas pasimetė. Kodėl taip nutiko? Antžeminio aptarnavimo įmonės BGS bagažo paieškos ir paslaugų pardavėjų komandų vadovė Judita Tumavičienė dalinasi priežastimis kodėl bagažas pasimeta bei patarimais, ką daryti, kad jį atgautumėte kuo greičiau.

Kuo skiriasi vėluojantis ir prarastas bagažas?

Vėluojantis bagažas yra tada, kai oro uosto darbuotojai turi informacijos apie bagažą – kur jis yra, kuriame oro uoste pasiliko, kas su juo atsitiko. Tuo tarpu lagaminas laikomas prarastu po 21 dienos, kai nėra jokios informacijos, t.y. joks oro uostas neužregistravo panašaus neatsiimto ar neidentifikuoto bagažo.

Kodėl lagaminai pasimeta arba vėluoja?

Lagaminai gali pasimesti dėl daugybės priežasčių. Dažniausiai bagažas pasimeta kai praranda bagažo registracijos šakneles ir todėl nebegali būti atpažintas. O vėluoja dažniausiai dėl trumpo persėdimo laiko tarp skrydžių. Tokiu atveju oro uosto darbuotojai fiziškai nespėja perkelti visų bagažų iš vieno orlaivio į kitą. Taip pat bagažas gali neatvykti ar vėluoti dėl per didelio visų lagaminų svorio, papildomos saugumo patikros, ar žmogiškos darbuotojų klaidos.

Kartais užtrunka atgauti savo lagaminą, nepaisant to, kad yra tiksliai žinoma, jog jis buvo paliktas tam tikrame oro uoste, pavyzdžiui, Vilniuje. Kodėl?

Priežasčių gali būti labai daug. Iš dažniau pasitaikančių yra dėl orlaivio talpos, draudžiamų gabenti orlaiviu daiktų, ar trumpo persėdimo oro uoste, kai yra keliaujama tranzitu. Pavyzdžiui, į kai kuriuos mažesnius orlaivius gali netilpti visi bagažai – tai tampa ypatingai aktualu žiemos atostogų laikotarpiu, kuomet skrendama slidinėti. Kita priežastis yra neleistini daiktai – keleiviai įsideda į registruojamą bagažą pavyzdžiui išorinę įkraunamą bateriją, elektronines cigaretes ar didelį kiekį ličio baterijų. Tokiu atveju keleiviai yra kviečiami per garsiakalbį sugrįžti prie registracijos stalų, tačiau ne visi į tai atkreipia dėmesį ir sugrįžta, tuomet bagažas pasilieka oro uoste.

Jei lagaminai netelpa į lėktuvą – kas daroma tokiais atvejais?

Į lėktuvą netilpę lagaminai yra perkeliami į kitą reisą, net nebūtinai tų pačių oro linijų. Jei taip nutinka, atvykęs į oro uostą keleivis turi užpildyti paraišką bagažo paieškos. Darbuotojai išduoda keleiviui PIR (angl. Property Irregularity Report), bagažui atvykus į oro uostą, jis yra pristatomas keleiviui į namus arba keleivis gali atvykti atsiimti jo pats.

Kokių daiktų nerekomenduojama dėtis net į registruotą bagažą?

Visada atkreipkite dėmesį neleistinų registruojamame bagaže daiktų sąrašą. Taip pat į registruojamą bagažą nerekomenduotina dėtis greitai gendančių produktų, tokių kaip žuvis, termiškai neapdorota mėsa ar greitai gendantys pieno produktai. Jeigu toks bagažas būna pamestas, greičiausiai jis bus utilizuotas dėl sanitarinių normų.

Kas nutinka bagažui jei neatrandami jo tikrieji savininkai?

Jeigu nutinka taip kad bagažas atkeliauja į Vilniaus oro uostą, tačiau jo kelionės tikslas yra kitas oro uostas, tai bagažas yra siunčiamas į numatytą galutinį tašką, tačiau jeigu galutinis oro uostas yra teisingas ir bagažo niekas neatsiima, kurį laiką bagažas yra saugomas bagažo paieškos ofiso sandėlyje ir kelių savaičių laikotarpyje yra išsiunčiamas į oro linijų, su kuriomis buvo atskraidintas, būstinę.

Kaip galima apsaugoti savo bagažą nuo pasimetimo?

Siūlytume atkreipti dėmesį į draudžiamų gabenti orlaivyje daiktų sąrašą ir nesidėti tokių daiktų į registruojamą bagažą. Antras patarimas būtų, jeigu įmanoma, nesirinkti jungiamųjų skrydžių su trumpu persėdimo laiku, t.y. mažesniu nei dvi valandos. Kad bagažą galima būtų identifikuoti lengviau, keleivių yra prašoma apibūdinti bagaže esančius daiktus kuo tiksliau – nurodyti rūbų, batų gamintoją, aprašyti lengvai atpažįstamus daiktus. Todėl siūlytume prisiminti ką dedate į lagaminus.

Ar yra skiriamųjų ženklų, kuriuos rekomenduojama uždėti ant lagamino, kad būtų įmanoma greičiau jį surasti pasimetimo atveju?

Viena iš efektyvesnių priemonių yra užsikabinti kortelę, arba įsidėti lapą į bagažo vidų su kontaktiniais duomenimis. Taip pat labai pagelbėtų ant lapo užrašytas skrydžio numeris ar kokia kita su skrydžiu susijusi informacija.

TOP3 populiariausios prekės skrydžiams:

Parašykite komentarą

Šioje svetainėje naudojame slapukus, kad užtikrintume tinkamą svetainės veikimą, analizuotume naršymo statistiką, individualizuotume Jūsų naršymo patirtį bei tvarkytume Jūsų užsakymus. View more
Plačiau
Sutikti
Nesutikti
Privatumo ir slapukų politika
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kas mes esame

Mūsų tinklalapio adresas yra: https://padebesiais.lt

Kokius asmeninius duomenis mes renkame ir kodėl tai darome

Komentarai

Kai lankytojai rašo komentarus tinklalapyje, mes renkame duomenis, matomus komentaro paskelbimo formoje, o taip pat lankytojo IP adresą bei naršyklės vartotojo įrašą, kad apsisaugotume nuo brukalų. Iš Jūsų el.pašto adreso gali būti sugeneruotas anonimizuotas duomenų įrašas (angl. hash) ir pateiktas Gravatar paslaugos teikėjui, norint patikrinti, ar Jūs naudojatės šia paslauga. Gravatar privatumo politika pateikiama čia: https://automattic.com/privacy/. Patvirtinus Jūsų komentarą, Jūsų profilio nuotrauka yra matoma viešai šalia Jūsų komentaro.

Kontaktų formos

Kontaktų formoje Jūsų pateikiami duomenys (tokie kaip vardas, el.pašto adresas), naudojami tiks atsakyti Jums el.paštu ir trečioms šalims neperduodami.

Slapukai (cookies)

Kai Jūs rašote komentarą šiame tinklalapyje, Jūs galite pasirinkti, ar norite, kad Jūsų vardas, el.paštas ir tinklalapis būtų išsaugotas slapukuose. Taip daroma Jūsų patogumui, kad Jums nereikėtų šių duomenų suvedinėti iš naujo, kiekvieną kartą kai komentuojate. Šie slapukai saugomi vienerius metus. Slapukų pagalba yra tvarkomas Jūsų IP adresas, naršymo informacija, tokia kaip aplankytos interneto svetainės sritys, svetainėje praleistas laikas ir pan.

Iš kitų tinklalapių įkeltas turinys

Šiame tinklalapyje gali būti iš kitų tinklalapio įkelto turinio (pavyzdžiui, video, paveikslėliai, tekstas ir pan.). Tokio įkelto turinio peržiūra ir veiksmai su juo šiame tinklalapyje prilygsta apsilankymui tuose tinklalapiuose, iš kurių turinys yra įkeltas. Šie tinklalapiai gali rinkti duomenis apie Jus, naudoti slapukus (cookies), trečiųjų šalių sekimo paslaugas ir stebėti Jūsų veiksmus su įkeltu turiniu, įskaitant ir tuos atvejus, kai turite paskyrą ir esate prisijungęs prie minėtų tinklalapių.

Su kuo mes dalinamės Jūsų duomenimis

Jūsų naršymo duomenimis dalinamės su Google sistema tinklalapio statistikos pildymo ir suasmenintos reklamos rodymo tikslais. Jei šiais duomenimis dalintis nenorite, prašome tai pažymėti slapukų nustatymuose.

Kaip ilgai mes saugome Jūsų duomenis

Jei parašote komentarą, jo tekstas ir metaduomenys yra saugomi neribotą laiką. Taip daroma todėl, kad galėtume atpažinti ir patvirtinti ateities komentarus automatiškai, vietoje administratoriaus patvirtinimo.

Jūsų teisės

Jei Jūs turite paskyrą šiame tinklalapyje, arba kada nors rašėte čia komentarą, galite reikalauti gauti duomenų eksporto failą su visais asmeniniais duomenimis, kuriuos mes turime apie Jus, įskaitant ir tuos, kuriuos pats mums pateikėte. Jūs taip pat galite reikalauti, kad mes ištrintume visus mūsų turimus Jūsų asmeninius duomenis. Šie abu reikalavimai negalioja duomenims, kuriuos mes privalome išsaugoti pagal įstatymą administraciniams, teisiniams ar saugumo tikslams.

Kur mes siunčiame Jūsų duomenis

Lankytojų komentarai gali būti tikrinami naudojant automatinę brukalų paieškos paslaugą.

Kontaktinė informacija

info@padebesiais.lt
Save settings
Plačiau